Tänä keväänä vaihdoimme kevätretkipaikkaa totutusta vallan uuteen. Valinta meni Siikaisten Vuorijärven kylän Pienviljelijä-yhdistyksen Metsäpirtti nimiselle entiselle tanssipaikalle. Paikalle vei mutkitteleva kylätie, aivan metsän keskelle. Sieltä oli melkein kaikilla mukanaolijoilla nuoruudenaikaisia muistoja tansseista käynneistä. Joku oli karannut kotoa ilman lupaa tansseihin, kun muuten ei päästetty moisiin rientoihin!!!No nyt oikein käskettiin tulla isolla porukalla ja olihan meitä nelisenkymmentä paikalla. Emäntämme Irja apulaisineen oli laittanut pöydän koreaksi ja makkaranpaistajilla oli täysi työ pysyä syöjien tahdissa! Laulaa kajautimme yhdessä oikein EL-kerholaulunkin! Sain laulun sanat yhdeltä jäseneltämme, en tiedä onko se meidän yhdistyksen oma laulu vai muidenkin EL-yhdistysten yhteinen laulu. Sävel on ”sä kasvoit neito kaunoinen”, sanat muutettu.
Kiitos kaikille hauskasta päivästä ja hyvää kesää!




